PSICHOLOGIJOS PASKAITOS IKIMOKYKLINĖMS ĮSTAIGOMS
|
Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:
- Stresas ir perdegimas. Efektyvūs streso mažinimo metodai.
- Vaiko netinkamo elgesio tikslai. Korekcijos būdai.
- Taisyklės ir jų svarba. Kaip laikytis susitarimų.
- Emocijų įvairovė. Atpažinti, įvardinti, reikšti.
- Aktyvumo ir dėmesio sutrikimas. Pagalbos galimybės ugdymo procese.
- Efektyvi komunikacija – raktas į sėkmingą komandą.
Tėvams:
- Vaiko poreikiai skirtingais amžiaus tarpsniais.
- Vaiko emocijų įvairovė. Atpažinti, įvardinti, reikšti.
- Taisyklės ir jų svarba. Kaip laikytis susitarimų.
- Girti ar drąsinti. Pozityvios tėvystės principai.
- Pasirengimas mokyklai. Kas svarbu?
|
Eglė Jankauskė |
Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams
1. Lytiškumo ugdymas ankstyvajame amžiuje: metodai, principai ir praktinės rekomendacijos.
2. Ikimokyklinio amžiaus vaikų seksualinė raida: etapai, ypatumai ir ugdymo gairės.
3. Lyčių vaidmenų stereotipai ikimokyklinio ugdymo kontekste. Kur tai veda?
4. Ikimokyklinio amžiaus vaikų seksualinis elgesys: normos ir nukrypimai
5. Tėvų ir mokytojų partnerystė: kaip kurti pasitikėjimu grįstus santykius?
6. Mėlynieji ekranai ir ikimokyklinio amžiaus vaikai: žala, nauda ir pusiausvyros paieškos.
7. Sensorinė integracija: kaip pojūčių suvokimas formuoja ikimokyklinio amžiaus vaikų gebėjimus?
8. VGK vaidmuo ugdymo įstaigose: kaip užtikrinti vaiko gerovę ir pagalbą? (ikimokyklinio ugdymo įstaigų VGK nariams)
9. Kaip atpažinti pagalbos poreikį ikimokyklinio amžiaus vaikui: praktiniai vertinimo kriterijai.
10. Kūno ribos ir jų svarba vaikų emociniam saugumui: sprendimai tėvams ir pedagogams.
11. SEMINARAS (2 dienos, 6 ak.val.) su Eglė Jankauskė “Svarbiausios pedagogo kompetencijos įtraukties kontekste”
|
Renata Kupšytė
|
Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams:
1. Prieraišumas. Kokią reikšmę turi suaugęs asmuo vaiko gyvenime?
2. 2-3 m. vaikų raida. Bendravimo klaidos. Kiek vaikai supranta?
3. Vaikų liūdesys ir gedulas. Kaip reaguoti, kai vaikas išgyvena netektį?
Tėvams:
1. Adaptacija darželyje.
2. Pasiruošimas mokyklai.
|
Dovilė Česonytė
|
Ikimokyklinio ugdymo mokytojams ir tėvams:
- Vaikų sensorinės sistemos: nuo pojūčių iki elgesio.
- Judėjimo svarba vaikų savęs pažinimui ir kūno kontrolei.
- Vaikų emocijos. Pyktis. Baimė.
- Skirtingo amžiaus tarpsnių vaikų psichologija.
|
Žaneta Simutytė - Jogminienė
|
Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams (rusų kalba):
- Agresyvus vaiko elgesys. Agresijos atsiradimo mechanizmas (Агрессивное поведение ребенка. Механизм возникновения агрессии).
- Poreikiai – emocijos – elgesys (Потребности - эмоции – поведение).
- Ribų, taisyklių nustatymas (Установление „границ“, правил).
- Kodėl reikia miegoti? (Зачем нужно спать?).
- Vaikų auklėjimo klaidos. Neurozės pagrindas (Ошибки при воспитании детей. Организация невроза).
- Prieraišumo formavimas (Формирование привязанности).
- Mobingas (Моббинг) (pedagogams).
- Bendravimas: kada santykiai ir komunikacija sėkmingi (Обшение: когда отношения и коммуникация удаются)
|
Tatiana Golovleva
|
Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:
- Ribos. Kaip jas nubrėžti?
- Įsisąmoninimu grįstas streso valdymas
- Emocinių ir elgesio sunkumų turintys vaikai: iššūkiai ir galimybės
- Emocijos: pyktis, kaip padėti sau
- "Skirtingųjų galia" pagal Dr. Gail Saltz
- "Miego svarba augančiam vaikui"
Tėvams:
- Sėkmingos tėvystės principai
- Vaiko adaptacija darželyje
- Trečiųjų metų krizė
- Ribos. Kaip jas nubrėžti?
- "Prieraišumas. Ką svarbu žinoti tėvams?"
|
Lina Noreikienė
|
Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams
Tėvams, mokytojams:
1. Vaiko smegenų vystymasis: ką verta žinoti 2. Efektyvus bendravimas su vaiku: ribų svarba 3. Kognityviniai pokyčiai ikimokykliniame amžiuje 4. Pasiruošimas mokyklai 5. Brolių seserų santykiai šeimoje 6. Vaikas su Aspergerio sindromu 7. Pagalba vaikui turinčiam autizmo spektro sutrikimų
|
Arminė Petkutė Pesolillo
(laikinai nedirba)
|
Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:
Tėvams:
|
Monika Pranauskienė
|
Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:
- Kaip teisingai parodyti pyktį? (pagal M.B. Rosenberg "Bendraukime be pykčio" modelį).
- Konfliktų valdymas (pagal M. B. Rosenberg "Bendraukime be pykčio" modelį).
- Kaip ugdyti vaikų motyvaciją veiklai?
- Padėkime vaikams susidraugauti.
- Vaikų emocijos - baimė.
- Seminaras „Konfliktų sprendimas bendradarbiaujančiu būdu“ (pagal M. B. Rosenberg „Bendraukime be pykčio“ modelį)
- "Streso darbe ir gyvenime įveika naudojant dėmesingą įsisąmoninimą" (3 paskaitų su pratybomis ciklas)
Tėvams:
- Kaip nustatyti vaikams ribas, ugdyti atsakingumą ir išlikti mylinčiais tėvais?
- Trečiųjų metų krizė.
- Efektyvaus bendravimo su vaikais principai.
- Tėvų nusiteikimas atsiskyrimui su vaiku ir galimi adaptacijos sunkumai.
- Pasiruošimas mokyklai.
- Kaip ugdyti vaikų motyvaciją veiklai?
- Padėkime vaikams susidraugauti.
- Vaikų emocijos - baimė.
|
Vilma Šamonskienė
|
Ikimokyklinių įstaigų mokytojams:
-
Individualaus pagalbos vaikui plano rengimas
-
Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko elgesio ypatumai, funkcinis elgesio vertinimas, elgesio intervencijos strategijos
-
Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko sensoriniai ypatumai bei ugdymo proceso organizavimo strategijos
-
Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko socialiniai ir komunikaciniai įgūdžiai, jų ugdymo strategijos
-
Individualus pagalbos vaikui planas: vizualinio struktūravimo strategijos
-
Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko kalbos ir kalbėjimo įgūdžiai, jų ugdymo strategijos
-
Individualus pagalbos vaikui planas: kasdienio gyvenimo įgūdžiai, jų ugdymo strategijos
-
Taikomosios elgesio analizės principų taikymas darbe su autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais
|
Ilona Tertelienė
|
Pedagogams bei tėvams
- Kaip pasirūpinti savo psicho-higiena
- 3 žingsnių vaikų emocinio raštingumo lavinimas
|
Laura Kmitė |
|
PSICHOLOGIJOS PASKAITOS MOKYKLOMS IR GIMNAZIJOMS
|
Pedagogams ir vaikų tėvams
Vaikų brandumas mokyklai. Ar išleisti vaiką į mokyklą anksčiau? (penkiamečių vaikų tėvams, pedagogams)
|
Aušra Žiobakienė |
Pedagogams ir tėvams
Tėvų ir kitų reikšmingų vaikui suaugusiųjų svarba jo asmenybės formavimuisi.
|
Dalia Bortnikienė |
Pedagogams, tėvams, moksleiviams
1. Kaip formuojasi vaiko savireguliacija? 2. Vaiko amžiaus tarpsnių psichologiniai dėsningumai. 3. Kaip jaukintis egzaminų baimę?
|
Rasa Zinkevičienė |
Pedagogams, tėvams, moksleiviams
1. Paauglystės amžiaus ypatumai.
|
Džiuljeta Raščiuvienė |
Pedagogams ir tėvams
1. Autizmo spektro mokinių iššūkiai bendrojo ugdymo aplinkoje. 2. Mokytojo padėjėjo veikla įtraukiojoje (inkliuzinėje) aplinkoje. 3. Mokytojo vaidmens kaita įtraukiojo ugdymo kontekste.
|
Vidas Karvelis
|
1. Kokie iššūkiai laukia penktoko? 2. Šiuolaikinės technologijos – nauda ar žala mokiniui? 3. Paauglystės pamokos suaugusiems 4. Mokykla be patyčių – misija neįmanoma? 5. Kaip pasirinkti tinkamą profesiją? 6. Mergaičių ir berniukų bendravimas paauglystėje |
Mindaugas Radušis
|
1. Pasyvi agresija: atpažinimas, priežastys ir pasekmės. 2. Vaiko psichologinė raida: iššūkiai suaugusiems. 3. Paaugliai: kaip juos suprasti ir kaip kalbėti, kad jie mus išgirstų. 4. Egzaminų baimės įveika. 5. Pareigos bei atsakomybės jausmas vaikystėje ir paauglystėje. |
Dalia Kujalienė
|
Pedagogams, tėvams, moksleiviams
1. Kaip padėti paaugliui susidoroti su emocijų ir elgesio sunkumais. 2. Streso įveikimo būdai. |
Liana Brazdeikienė
|
Mokymai mokytojams:
1. Pozityvios psichologijos metodų taikymas savijautos gerinimui (seminaras – 6 ak. v.) 2. Savipraktikos ir savirefleksijos mokymai (orientuoti į savęs pažinimą, žinių apie žmogaus psichologinį funkcionavimą įgijimą, įvairaus pobūdžio problemų sprendimą darbe ir asmeniniame gyvenime). Mokymų trukmė 20 val. (vyksta 1 k/sav. po 2 val., viso 10 užsiėmimų).
Paskaitos mokiniams (16-18 m.):
1. Asmens charakterio stiprybės: savo stiprybių pažinimas, supratimas, jų panaudojimas tikslų siekimui.
|
Ugnė Kundrotienė |
Pedagogams, tėvams, moksleiviams
1. Kuriame mokyklą be patyčių. 2. Krizių intervencija mokykloje; 3. Pažeidžiamumas ir galimybės paauglystėje.
|
Indrė Žutautaitė |