Klaipėdos pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai dirba plataus spektro šviečiamąjį darbą. Tai paskaitos, seminarai, diskusijos, dalyvavimas ugdymo įstaigų posėdžiuose, klasės valandėlėse, tėvų susirinkimuose, straipsniai spaudoje, dalyvavimas televizijos bei radijo laidose.

 

Seminarai
 
 
        Seminarai vedami, atsižvelgiant į švietimo bendruomenės poreikius, užsakius įstaigos administracijai, pedagogams ar tėvams, taip pat gali būti įtraukiami į Švietimo skyriaus ar Pedagogų švietimo ir kultūros centro planus.
 

Paskaitos
 
        Paskaitos skaitomos, atsižvelgiant į švietimo bendruomenės poreikius, užsakius įstaigos administracijai, pedagogams, mokiniams ar tėvams.        
Galite rinktis iš specialistų siūlomų temų sąrašo (pateikta žemiau lentelėje)
     
        Norėdami užsakyti paskaitą ar seminarą, skambinkite telefonu 8 699 10201, pageidautina, kiek galima anksčiau (bent jau prieš 3 savaites).

PSICHOLOGIJOS PASKAITOS IKIMOKYKLINĖMS ĮSTAIGOMS

 Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:

  • Stresas ir perdegimas. Efektyvūs streso mažinimo metodai.
  • Vaiko netinkamo elgesio tikslai. Korekcijos būdai.
  • Taisyklės ir jų svarba. Kaip laikytis susitarimų.
  • Emocijų įvairovė. Atpažinti, įvardinti, reikšti.
  • Aktyvumo ir dėmesio sutrikimas. Pagalbos galimybės ugdymo procese.
  • Efektyvi komunikacija – raktas į sėkmingą komandą.

Tėvams:

  • Vaiko poreikiai skirtingais amžiaus tarpsniais.
  • Vaiko emocijų įvairovė. Atpažinti, įvardinti, reikšti.
  • Taisyklės ir jų svarba. Kaip laikytis susitarimų.
  • Girti ar drąsinti. Pozityvios tėvystės principai.
  • Pasirengimas mokyklai. Kas svarbu? 
Eglė Jankauskė

Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams 

1. Lytiškumo ugdymas ankstyvajame amžiuje: metodai, principai ir praktinės rekomendacijos. 

2. Ikimokyklinio amžiaus vaikų seksualinė raida: etapai, ypatumai ir ugdymo gairės.

3. Lyčių vaidmenų stereotipai ikimokyklinio ugdymo kontekste. Kur tai veda?

4. Ikimokyklinio amžiaus vaikų seksualinis elgesys: normos ir nukrypimai

5. Tėvų ir mokytojų partnerystė: kaip kurti pasitikėjimu grįstus santykius?

6. Mėlynieji ekranai ir ikimokyklinio amžiaus vaikai: žala, nauda ir pusiausvyros paieškos.

7. Sensorinė integracija: kaip pojūčių suvokimas formuoja ikimokyklinio amžiaus vaikų gebėjimus?

8. VGK vaidmuo ugdymo įstaigose: kaip užtikrinti vaiko gerovę ir pagalbą? (ikimokyklinio ugdymo įstaigų VGK nariams)

9. Kaip atpažinti pagalbos poreikį ikimokyklinio amžiaus vaikui: praktiniai vertinimo kriterijai.

10. Kūno ribos ir jų svarba vaikų emociniam saugumui: sprendimai tėvams ir pedagogams.

11. SEMINARAS (2 dienos, 6 ak.val.) su Eglė Jankauskė “Svarbiausios pedagogo kompetencijos įtraukties kontekste”

 

 Renata Kupšytė

Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams:
1. Prieraišumas. Kokią reikšmę turi suaugęs asmuo vaiko gyvenime?
2. 2-3 m. vaikų raida. Bendravimo klaidos. Kiek vaikai supranta?
3. Vaikų liūdesys ir gedulas. Kaip reaguoti, kai vaikas išgyvena netektį?
 
Tėvams:
1. Adaptacija darželyje.
2. Pasiruošimas mokyklai.
 

 Dovilė Česonytė

 Ikimokyklinio ugdymo mokytojams ir tėvams:

  • Vaikų sensorinės sistemos: nuo pojūčių iki elgesio.
  •  Judėjimo svarba vaikų savęs pažinimui ir kūno kontrolei.  
  • Vaikų emocijos. Pyktis. Baimė.
  • Skirtingo amžiaus tarpsnių vaikų psichologija.

 

Žaneta Simutytė - Jogminienė

 Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams (rusų kalba):

  1. Agresyvus vaiko elgesys. Agresijos atsiradimo mechanizmas (Агрессивное поведение ребенка. Механизм возникновения агрессии).
  2. Poreikiai – emocijos – elgesys (Потребности - эмоции – поведение).
  3. Ribų, taisyklių nustatymas (Установление „границ“, правил).
  4. Kodėl reikia miegoti? (Зачем нужно спать?).
  5. Vaikų auklėjimo klaidos. Neurozės pagrindas (Ошибки при воспитании детей. Организация невроза).
  6. Prieraišumo formavimas (Формирование привязанности).
  7. Mobingas (Моббинг) (pedagogams).
  8. Bendravimas: kada santykiai ir komunikacija sėkmingi  (Обшение: когда отношения и коммуникация удаются) 

 Tatiana Golovleva

 Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:

  1. Ribos. Kaip jas nubrėžti?
  2. Įsisąmoninimu grįstas streso valdymas
  3. Emocinių ir elgesio sunkumų turintys vaikai: iššūkiai ir galimybės
  4. Emocijos: pyktis, kaip padėti sau
  5. "Skirtingųjų galia" pagal Dr. Gail Saltz
  6. "Miego svarba augančiam vaikui" 

Tėvams:

  1. Sėkmingos tėvystės principai
  2. Vaiko adaptacija darželyje
  3. Trečiųjų metų krizė
  4. Ribos. Kaip jas nubrėžti?
  5. "Prieraišumas. Ką svarbu žinoti tėvams?" 

Lina Noreikienė

Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams

Tėvams, mokytojams:

1. Vaiko smegenų vystymasis: ką verta žinoti
2. Efektyvus bendravimas su vaiku: ribų svarba
3. Kognityviniai pokyčiai ikimokykliniame amžiuje
4. Pasiruošimas mokyklai
5. Brolių seserų santykiai šeimoje
6. Vaikas su Aspergerio sindromu
7. Pagalba vaikui turinčiam autizmo spektro sutrikimų

 Arminė Petkutė Pesolillo

(laikinai nedirba)

 Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:

Tėvams:

 Monika Pranauskienė

 Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:

  1. Kaip teisingai parodyti pyktį? (pagal M.B. Rosenberg "Bendraukime be pykčio" modelį).
  2. Konfliktų valdymas  (pagal M. B. Rosenberg "Bendraukime be pykčio" modelį).
  3. Kaip ugdyti vaikų motyvaciją veiklai?
  4. Padėkime vaikams susidraugauti.
  5. Vaikų emocijos - baimė.
  6. Seminaras „Konfliktų sprendimas bendradarbiaujančiu būdu“ (pagal M. B. Rosenberg „Bendraukime be pykčio“ modelį)
  7. "Streso darbe ir gyvenime įveika naudojant dėmesingą įsisąmoninimą" (3 paskaitų su pratybomis ciklas)

Tėvams:

  1. Kaip nustatyti vaikams ribas, ugdyti atsakingumą ir išlikti mylinčiais tėvais?
  2. Trečiųjų metų krizė.
  3. Efektyvaus bendravimo su vaikais principai.
  4. Tėvų nusiteikimas atsiskyrimui su vaiku ir galimi adaptacijos sunkumai.
  5. Pasiruošimas mokyklai.
  6. Kaip ugdyti vaikų motyvaciją veiklai?
  7. Padėkime vaikams susidraugauti.
  8. Vaikų emocijos - baimė. 

 Vilma Šamonskienė

Ikimokyklinių įstaigų mokytojams:

  1. Individualaus pagalbos vaikui plano rengimas

  2. Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko elgesio ypatumai, funkcinis elgesio vertinimas, elgesio intervencijos strategijos

  3. Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko sensoriniai ypatumai bei ugdymo proceso organizavimo strategijos

  4. Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko socialiniai ir komunikaciniai įgūdžiai, jų ugdymo strategijos

  5. Individualus pagalbos vaikui planas: vizualinio struktūravimo strategijos

  6. Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko kalbos ir kalbėjimo įgūdžiai, jų ugdymo strategijos

  7. Individualus pagalbos vaikui planas: kasdienio gyvenimo įgūdžiai, jų ugdymo strategijos

  8. Taikomosios elgesio analizės principų taikymas darbe su autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais

 Ilona Tertelienė

 Pedagogams bei tėvams

  1.  Kaip pasirūpinti savo psicho-higiena 
  2.  3 žingsnių vaikų emocinio raštingumo lavinimas
     
  Laura Kmitė

 

PSICHOLOGIJOS PASKAITOS MOKYKLOMS IR  GIMNAZIJOMS

Pedagogams ir vaikų tėvams

Vaikų brandumas mokyklai. Ar išleisti vaiką į mokyklą anksčiau? (penkiamečių vaikų tėvams, pedagogams)

Aušra Žiobakienė

Pedagogams ir tėvams

Tėvų ir kitų reikšmingų vaikui suaugusiųjų svarba jo asmenybės formavimuisi.

Dalia Bortnikienė

Pedagogams, tėvams, moksleiviams

1. Kaip formuojasi vaiko savireguliacija?
2. Vaiko amžiaus tarpsnių psichologiniai dėsningumai.
3. Kaip jaukintis egzaminų baimę?

Rasa Zinkevičienė

Pedagogams, tėvams, moksleiviams

1. Paauglystės amžiaus ypatumai.

Džiuljeta Raščiuvienė

Pedagogams ir tėvams


1. Autizmo spektro mokinių iššūkiai bendrojo ugdymo aplinkoje.
2. Mokytojo padėjėjo veikla įtraukiojoje (inkliuzinėje) aplinkoje.
3. Mokytojo vaidmens kaita įtraukiojo ugdymo kontekste.

Vidas Karvelis

1. Kokie iššūkiai laukia penktoko?
2. Šiuolaikinės technologijos – nauda ar žala mokiniui?
3. Paauglystės pamokos suaugusiems
4. Mokykla be patyčių – misija neįmanoma?
5. Kaip pasirinkti tinkamą profesiją?
6. Mergaičių ir berniukų bendravimas paauglystėje

 Mindaugas Radušis

1. Pasyvi agresija: atpažinimas, priežastys ir pasekmės.
2. Vaiko psichologinė raida: iššūkiai suaugusiems.
3. Paaugliai: kaip juos suprasti ir kaip kalbėti, kad jie mus išgirstų.
4. Egzaminų baimės įveika.
5. Pareigos bei atsakomybės jausmas vaikystėje ir paauglystėje.

 Dalia Kujalienė

Pedagogams, tėvams, moksleiviams

1. Kaip padėti paaugliui susidoroti su emocijų ir elgesio sunkumais.
2. Streso įveikimo būdai.

 Liana Brazdeikienė

Mokymai mokytojams:

  1. Pozityvios psichologijos metodų taikymas savijautos gerinimui (seminaras – 6 ak. v.)
  2. Savipraktikos ir savirefleksijos mokymai (orientuoti į savęs pažinimą, žinių apie žmogaus psichologinį funkcionavimą įgijimą, įvairaus pobūdžio problemų sprendimą darbe ir asmeniniame gyvenime). Mokymų trukmė 20 val. (vyksta 1 k/sav. po 2 val., viso 10 užsiėmimų).

Paskaitos mokiniams (16-18 m.):

  1. Asmens charakterio stiprybės: savo stiprybių pažinimas, supratimas, jų panaudojimas tikslų siekimui.
  

Ugnė Kundrotienė

Pedagogams, tėvams, moksleiviams

1. Kuriame mokyklą be patyčių.
2. Krizių intervencija mokykloje;
3. Pažeidžiamumas ir galimybės paauglystėje.

Indrė Žutautaitė
 
 
 
Copyright © 2023 KPPT. Visos teisės saugomos sukurta KPPT