PSICHOLOGIJOS PASKAITOS IKIMOKYKLINĖMS ĮSTAIGOMS
|
Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:
- Stresas ir perdegimas. Efektyvūs streso mažinimo metodai.
- Vaiko netinkamo elgesio tikslai. Korekcijos būdai.
- Taisyklės ir jų svarba. Kaip laikytis susitarimų.
- Emocijų įvairovė. Atpažinti, įvardinti, reikšti.
- Aktyvumo ir dėmesio sutrikimas. Pagalbos galimybės ugdymo procese.
- Efektyvi komunikacija – raktas į sėkmingą komandą.
Tėvams:
- Vaiko poreikiai skirtingais amžiaus tarpsniais.
- Vaiko emocijų įvairovė. Atpažinti, įvardinti, reikšti.
- Taisyklės ir jų svarba. Kaip laikytis susitarimų.
- Girti ar drąsinti. Pozityvios tėvystės principai.
- Pasirengimas mokyklai. Kas svarbu?
|
Eglė Miežienė |
Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams
1. Lytiškumo ugdymas ikimokykliniame amžiuje (pedagogams) 2. Ikimokyklinio amžiaus vaikų konfliktų sprendimo strategijos (pedagogams) 3. Vaikų seksualinė raida (ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvams) 4. Už vaiko ugdymą atsakinga komanda - kas tai? Kas ją sudaro? Kokias funkcijas turi atlikti kiekviena komandos dalis? VGK – kaip tai valdyti? (ikimokyklinio ugdymo VGK nariams) 5. Kokybiškas bendravimas ir bendradarbiavimas tarp ugdymo įstaigos ir ugdytinių tėvų. 6. Elgesio sutrikimą turintis (EST) vaikas grupėje – ką daryti? 7. "Sėkmingas mokytojas-žingsniai link profesinio pasitenkinimo" (2 d./8 ak.val.) Veda: Renata Kupšytė ir Eglė Miežienė 8. "Būti mokytoju: socialinis vaidmuo, vertybės" (2 d./8 ak.val.) Veda: Renata Kupšytė ir Eglė Miežienė 9. Tarpasmeniniai santykiai su kolegomis ir teigiamo mikroklimato kūrimo įstaigoje gairės. Mobingo samprata ir sprendimo galimybės 10. "Mėlynieji ekranai ("blue screen") - žala ir nauda ikimokyklinio amžiaus vaikams" (ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvams)
|
Renata Kupšytė
|
Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams:
1. Prieraišumas. Kokią reikšmę turi suaugęs asmuo vaiko gyvenime?
2. 2-3 m. vaikų raida. Bendravimo klaidos. Kiek vaikai supranta?
3. Vaikų liūdesys ir gedulas. Kaip reaguoti, kai vaikas išgyvena netektį?
Tėvams:
1. Adaptacija darželyje.
2. Pasiruošimas mokyklai.
|
Dovilė Česonytė
|
Ikimokyklinio ugdymo mokytojams ir tėvams:
- Vaikų sensorinės sistemos: nuo pojūčių iki elgesio.
- Judėjimo svarba vaikų savęs pažinimui ir kūno kontrolei.
- Vaikų emocijos. Pyktis. Baimė.
- Skirtingo amžiaus tarpsnių vaikų psichologija.
|
Žaneta Simutytė - Jogminienė
|
Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams (rusų kalba):
- Agresyvus vaiko elgesys. Agresijos atsiradimo mechanizmas (Агрессивное поведение ребенка. Механизм возникновения агрессии).
- Poreikiai – emocijos – elgesys (Потребности - эмоции – поведение).
- Ribų, taisyklių nustatymas (Установление „границ“, правил).
- Kodėl reikia miegoti? (Зачем нужно спать?).
- Vaikų auklėjimo klaidos. Neurozės pagrindas (Ошибки при воспитании детей. Организация невроза).
- Prieraišumo formavimas (Формирование привязанности).
- Mobingas (Моббинг) (pedagogams).
- Bendravimas: kada santykiai ir komunikacija sėkmingi (Обшение: когда отношения и коммуникация удаются)
|
Tatiana Golovleva
|
Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:
- Ribos. Kaip jas nubrėžti?
- Įsisąmoninimu grįstas streso valdymas
- Emocinių ir elgesio sunkumų turintys vaikai: iššūkiai ir galimybės
- Emocijos: pyktis, kaip padėti sau
- "Skirtingųjų galia" pagal Dr. Gail Saltz
- "Miego svarba augančiam vaikui"
Tėvams:
- Sėkmingos tėvystės principai
- Vaiko adaptacija darželyje
- Trečiųjų metų krizė
- Ribos. Kaip jas nubrėžti?
- "Prieraišumas. Ką svarbu žinoti tėvams?"
|
Lina Noreikienė
|
Ikimokyklinių įstaigų darbuotojams ir vaikų tėvams
Tėvams, mokytojams:
1. Vaiko smegenų vystymasis: ką verta žinoti 2. Efektyvus bendravimas su vaiku: ribų svarba 3. Kognityviniai pokyčiai ikimokykliniame amžiuje 4. Pasiruošimas mokyklai 5. Brolių seserų santykiai šeimoje 6. Vaikas su Aspergerio sindromu 7. Pagalba vaikui turinčiam autizmo spektro sutrikimų
|
Arminė Petkutė Pesolillo
(laikinai nedirba)
|
Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:
Tėvams:
|
Monika Pranauskienė
|
Ikimokyklinio ugdymo mokytojams:
- Kaip teisingai parodyti pyktį? (pagal M.B. Rosenberg "Bendraukime be pykčio" modelį).
- Konfliktų valdymas (pagal M. B. Rosenberg "Bendraukime be pykčio" modelį).
- Kaip ugdyti vaikų motyvaciją veiklai?
- Padėkime vaikams susidraugauti.
- Vaikų emocijos - baimė.
- Seminaras „Konfliktų sprendimas bendradarbiaujančiu būdu“ (pagal M. B. Rosenberg „Bendraukime be pykčio“ modelį)
- "Streso darbe ir gyvenime įveika naudojant dėmesingą įsisąmoninimą" (3 paskaitų su pratybomis ciklas)
Tėvams:
- Kaip nustatyti vaikams ribas, ugdyti atsakingumą ir išlikti mylinčiais tėvais?
- Trečiųjų metų krizė.
- Efektyvaus bendravimo su vaikais principai.
- Tėvų nusiteikimas atsiskyrimui su vaiku ir galimi adaptacijos sunkumai.
- Pasiruošimas mokyklai.
- Kaip ugdyti vaikų motyvaciją veiklai?
- Padėkime vaikams susidraugauti.
- Vaikų emocijos - baimė.
|
Vilma Šamonskienė
|
Ikimokyklinių įstaigų mokytojams:
-
Individualaus pagalbos vaikui plano rengimas
-
Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko elgesio ypatumai, funkcinis elgesio vertinimas, elgesio intervencijos strategijos
-
Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko sensoriniai ypatumai bei ugdymo proceso organizavimo strategijos
-
Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko socialiniai ir komunikaciniai įgūdžiai, jų ugdymo strategijos
-
Individualus pagalbos vaikui planas: vizualinio struktūravimo strategijos
-
Individualus pagalbos vaikui planas: vaiko kalbos ir kalbėjimo įgūdžiai, jų ugdymo strategijos
-
Individualus pagalbos vaikui planas: kasdienio gyvenimo įgūdžiai, jų ugdymo strategijos
-
Taikomosios elgesio analizės principų taikymas darbe su autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais
|
Ilona Tertelienė
|
Pedagogams bei tėvams
- Kaip pasirūpinti savo psicho-higiena
- 3 žingsnių vaikų emocinio raštingumo lavinimas
|
Laura Kmitė |
|
PSICHOLOGIJOS PASKAITOS MOKYKLOMS IR GIMNAZIJOMS
|
Pedagogams ir vaikų tėvams
Vaikų brandumas mokyklai. Ar išleisti vaiką į mokyklą anksčiau? (penkiamečių vaikų tėvams, pedagogams)
|
Aušra Žiobakienė |
Pedagogams ir tėvams
Tėvų ir kitų reikšmingų vaikui suaugusiųjų svarba jo asmenybės formavimuisi.
|
Dalia Bortnikienė |
Pedagogams, tėvams, moksleiviams
1. Kaip formuojasi vaiko savireguliacija? 2. Vaiko amžiaus tarpsnių psichologiniai dėsningumai. 3. Kaip jaukintis egzaminų baimę?
|
Rasa Zinkevičienė |
Pedagogams, tėvams, moksleiviams
1. Paauglystės amžiaus ypatumai.
|
Džiuljeta Raščiuvienė |
Pedagogams ir tėvams
1. Autizmo spektro mokinių iššūkiai bendrojo ugdymo aplinkoje. 2. Mokytojo padėjėjo veikla įtraukiojoje (inkliuzinėje) aplinkoje. 3. Mokytojo vaidmens kaita įtraukiojo ugdymo kontekste.
|
Vidas Karvelis
|
1. Kokie iššūkiai laukia penktoko? 2. Šiuolaikinės technologijos – nauda ar žala mokiniui? 3. Paauglystės pamokos suaugusiems 4. Mokykla be patyčių – misija neįmanoma? 5. Kaip pasirinkti tinkamą profesiją? 6. Mergaičių ir berniukų bendravimas paauglystėje |
Mindaugas Radušis
|
1. Pasyvi agresija: atpažinimas, priežastys ir pasekmės. 2. Vaiko psichologinė raida: iššūkiai suaugusiems. 3. Paaugliai: kaip juos suprasti ir kaip kalbėti, kad jie mus išgirstų. 4. Egzaminų baimės įveika. 5. Pareigos bei atsakomybės jausmas vaikystėje ir paauglystėje. |
Dalia Kujalienė
|
Pedagogams, tėvams, moksleiviams
1. Kaip padėti paaugliui susidoroti su emocijų ir elgesio sunkumais. 2. Streso įveikimo būdai. |
Liana Brazdeikienė
|
Mokymai mokytojams:
1. Pozityvios psichologijos metodų taikymas savijautos gerinimui (seminaras – 6 ak. v.) 2. Savipraktikos ir savirefleksijos mokymai (orientuoti į savęs pažinimą, žinių apie žmogaus psichologinį funkcionavimą įgijimą, įvairaus pobūdžio problemų sprendimą darbe ir asmeniniame gyvenime). Mokymų trukmė 20 val. (vyksta 1 k/sav. po 2 val., viso 10 užsiėmimų).
Paskaitos mokiniams (16-18 m.):
1. Asmens charakterio stiprybės: savo stiprybių pažinimas, supratimas, jų panaudojimas tikslų siekimui.
|
Ugnė Kundrotienė |
Pedagogams, tėvams, moksleiviams
1. Kuriame mokyklą be patyčių. 2. Krizių intervencija mokykloje; 3. Pažeidžiamumas ir galimybės paauglystėje.
|
Indrė Žutautaitė |